Seiklusetapp leiab aset nädalavahetusel. Reedel saadakse kokku, telgitakse, grillitakse ja püütakse murueide tütreid. Laupäeval toimub orienteerumine ja autasustamine ning loomulikult pidu ja sotsialiseerumine. Aga võib ka tulla vaid laupäevaks.
2008 aastal otsustas Streetmoto korraldada orienteerumissarja, mis on mõeldud just ja ainult mootorratturitele. Võistluslikus formaadis aga eelkõige nädalavahetuse elustiiliüritusena ja sobilikuna igaühele sõltumata tema oskuste tasemest.
Streetmoto orienteerumissarja korraldati väga edukalt ümmargused 10 aastat. Ja siis, täiesti ootmatult, sai Streetmotol motivatsioon otsa ning ta ulatas teatepulga järgmistele.
Tänast Nägemata Eestit korraldavad mootorratturid mootorratturile. Pole tsentraalset korraldajat vaid igal sügisel lepivad etppide korraldajad omavahel kokku kuidas järgmine aasta välja näeb ja kes korraldab. Etapikorraldajate tööd koordineerib igal aastal valitav komitee. Nägemata Eesti on õhinapõhine ettevõtmine ning osalustasu läheb täise ulatuses kulude katmiseks.
Korralduskomiteega saad ühendust e-posti teel: info@nagemataeesti.ee
Nägemata Eesti on jätkuvalt igamehe orienteerumissari, kus osaleda võib nii ühel etapil või kogu sarja omadel. Formaat on võistluslik, kuid tegemist on pigem igamehe motoüritusega, kus võit pole oluline, küll aga on tähtis osavõtt.
Iga üksik osaseiklus pakub nii looklevaid teid ja kiireid kurve vihastele asfaldihuntidele, kui ka mõnusaid kruusaradu ja metsasihte kruusamammutitele. Ära pole unustatud põhjatuid mülkaid mudapuurijate optimismi proovilepanekuks. Saja etapid toimuvad Eesti erinevas paikades ning ka etapid toimuvad erinevatel aastatel erinevates kohtades.
Kõige põnevamad Eesti paigad on parimate rajameistrite poolt kaartidele kantud ja hoolikalt kavandatud. Nende järgi saab igaüks omas tempos, talle sobival viisil ja teid pidi orienteeruda. Kauba peale tulevad vinged vaated ning südamerõõmuks soe vastuvõtt ja muhe seltskond igal järgneval seiklusetapil.
Head tuju
Saab ka viletsa tujuga, sest kiivri seest pole midagi näha, aga kogemusele tuginedes julgeme öelda, et hea tujuga on kõvasti parem.
Mootorratast
Suvaline mootorratas. Värv, väljalaskeaasta ega silindrite arv pole olulised. Peaasi, et sõidab, on ohutu ja number on küljes. Motorolleriga võib ka orienteeruda.
Nutitelefoni
Android või Apple nutitelefon on vajalikud. Tsikli peal peaks olema ka laadimise võimalus või siis haara akupank kaasa, sest telefon peab sees olema kogu orineteerumise kestel.
Tõsi on, et tasuta on vaid juust hiirelõksus ehk siinses elus on kõige kallimad asjad need, mille ilma rahata kätte saab. Nii ka antud juhul. Nägemata Eesti motoseiklusel on osalustasu. Tasuda tuleb rajakaardi ja ajavõtu eest. Seikluse saab tasuta ja selle väärtus on hindamatu.